Týnec nad Labem 2021

Rok 2021 se přehoupl do své druhé poloviny a bylo potřeba začít připravovat setkání v Týnci nad Labem, které se již tradičně drží termínu sv. Václava, resp. snaží se využít státního svátku v tento den. Samozřejmě, že po celou dobu příprav viselo ve vzduchu několik otazníků, jestli nebude setkání zrušeno, jako o rok dřív; případně, postará se školní jídelna o naše žaludky a bude možný nocleh v hale ?

Po zrušeném setkání z roku 2020 zůstal nevyužit koncept propojení úzké s normálním rozchodem pomocí dvou podvalníkových jam, tj. na dvou místech. Protože to nabízí zajímavé možnosti nákladních přeprav, pustili jsme se do přípravy této varianty.

Novinkou u Ronova byla splítka TT/TTe. Nájezd pasující ke stanici Ronov a výjezd, které postavil Adam, jsme úspěšně otestovali ve Slezských Rudolticích. Další tři mezilehlé splítkové moduly, ve stádiu překližky připravené k pokladáce koleje, existovaly již nějakou dobu (dva z nich jsem dokonce vozil na setkání jako protikusy jiných sbalených modulů), rozhodl jsem se je všechny přihlásit a pustil se do pokládky pražců a kolejnic.

Nájezd na splítku

Štěstí nám letos přálo, nikdo nic nezakázal, takže jsme se 24. září postupně začali scházet a vítat v týnecké hale. A hned jsme se všichni pustili do stavby layoutu. Když se přiblížila TT kolej od Drnova, navázali jsme na ni splítkou v maximální dostupné délce, stanicí Ronov a za Ronovem byl lom Petr Bezruč, kde kolej normálního rozchodu končila vlečkovým kolejištěm.

Úukorozchodná část layoutu

Krátce poté se směrem k nám přiblížila i druhá kolej normálního rozchodu od Nového Oldřichova, kterou zakončil experimentální modul s tištěnou podvalníkovou jámou; modul, na kterém jsme kdysi s podvalníkováním začínali. Z druhé strany tohoto modulu jsme připojili zastávku s nakladištěm Bohušov a snažili se o propojení se splítkou. V plánu bylo použití dvojice ohebných modulů, které měly kompenzovat délkové a úhlové odchylky skutečnosti oproti nákresu. Propojení se zpočátku nedařilo, ale vyřešili jsme to vložením návěstního žolíku, který neměl být nikde použit a povedlo se: Byli jsme propojeni na dvou místech, aniž bychom museli řezat styrodur a kolejové pruty.

Potom už jsme jen pospojovali připravené části TTe tratě, která vycházela z levého zhlaví Ronova: Přes zastávku Benešov na Lipou do Pacovy Hory, vedla dál do Domašína a do Dětřichova. Úvratí z Dětřichova pokračovala trať přes Loučeň do Horních Povelic a končila vlečkou ČSL. Na druhém zhlaví Dětřichova byl vlečkový areál cukrovaru, tvořený odbočkou a celulózkou. Pacova Hora se předvedla ve své rozšířené variantě – po přestavbě vlečkového kolejiště zde přibyla jedna nakládková kolej. Ani třetí TTe výjezd z Ronova nezůstal nevyužit, trať vedla do úzkého nádraží lom Petr Bezruč a končila vlečkou Vintířov. Podmírákové moduly tentokrát nebyly, protože se setkání neúčastnil jejich majitel. Tedy, on by nám je nepochybně půjčil, ale stejně bychom měli o jednoho strojvedoucího méně.

Ronov a splítku jsme ze všech stran osadili mechanickými návěstidly, která postavil Honza. Od Dnova mělo krycí návěstidlo normálního rozchodu dokonce mechanickou předvěst, která sice fungovala dobře, ale neměla zatím natřený terč na žluto a nebylo před ní ani upozorňovadlo, takže si jí málokterý fíra všiml, a pokud ano, stejně nevěděl, co to znamená.

Fotogalerie ze setkání zde: https://eu.zonerama.com/TTeModulovka/Album/8436133

You may also like...