D/ú v TTe

Postřehy ze stavby brzdícího vozu D/ú od D-K Model.

 – 11.05.2007 – pokračování stavby
 – 28.05.2007 – lak, spřáhla

Tenhle vůz byl vlastně prvním z leptu, co jsem kdy stavěl. Při základní stavbě jsem se nejvíc pral se střechou – ta je totiž v polovině složena ze dvou kusů.

Tím rozhodně nechci nikoho odrazovat od stavby. Ani netvrdím, že to nejde napoprvé dobře. Broušením a tmelením jsem všechno napravil (ikdyž podle fotky to tak nevypadá :)).

Zaletování krytu šoupaček je v pohodě – tady jsem přidal v originále dost výrazné ohyby na krytu. Vrchní vedení pojezdu bohužel ve stavebnici chybí.

Další úpravou bylo vytvarování L profilů na čela vozu z mosazného plechu tloušťky 0,2mm. www.litomysky.czDvojkolí jsem použil N-ková ? 6mm – a přerozchodoval.

L profily na čelech vozu jsem nakonec nahradil plastovými – Evergreen. Přidal jsem držáky hadic ze zbroušeného svářecího drátu a brzdové hadice + další drobnosti z Evergeenů – zásuvka, držáky odrazek…

Docela dlouho jsem se pachtil se spřáhlem – prozatím umožňuje (skoro vždy :)) spřažení s normálněrozchodným napodvalníkovaným vozem. Rozpojování a výrobu nějakého lepšího spřáhla odkládám na neurčito, tohle řešení považuji zatím za dostatečné.

Nezanedbatelnou dobu jsem vyráběl detaily podvozku. Myslím ale, že to stálo za to a vůz začíná vypadat docela věrohodně. Doplněny byly stupačky, vzdušníky, přestavovač, táhla a potrubí, dynamo a kabely, dorazy šoupaček a jejich pojezd. Použitý materiál – Dráty, struny, mosazné trubičky a polotovary Evergreen.

Cvičné zapózování na rozestavěném modulu.Pojezd šoupaček jsem po vyfocení tohoto obrázku předělal. – Z polotovarů Evergeen – je sice trošku masivnější než ve skutečnosti, ale… no třeba to ještě není finální podoba 🙂

Tak, dozakitovat, dočistit a jedeme do lakovny.

Vůz po laku a drobné patině, zato před obtisky a pár posledními doplňky. Je tu dobře vidět přívodní kabel k dynamu, na který jsem zvlášť pyšný :))

Z ptačí perspektivy – patina střechy. Dolepit drobnosti – a něco udělat s tím krabatým kusem střechy nad dorazem šoupaček. Pojezd šoupaček je nakonec z Evergeenu.

Ta odstávající skříň – to není chyba, jen ještě není přišroubovaná k podvozku – to až po zasklení.

Spojení s normálněrozchodným napodvalníkovaným vozem. Spřáhla Kadee 903 ještě nejsou osazena, ale padnou tam po drobné úpravě spřáhlové skříně.

Je jasné, že Ds není nejtypičtější příklad toho, co na podvalnících vozit. Ale je to jeden z mála podvalníkovatelných vozů, co mám – správná dvojkolí a spřáhla Kadee 714.

Na povrchovou úpravu nekoukejte 🙂

Spřáhla shora. Spřahování ještě není stoprocentní. Bohužel. Ale v jízdě to funguje dobře.

 

Příští aktualizace snad ukáže obtisky. Pak už mě čeká jen stavba druhého vozu do páru 🙂

Zbývá dořešit:

  • Jak řešit rozpojování brzdícího a normálněrozchodného vozu?– to zatím odkládám, neb vůbec netuším, jak to provedu. Rád bych spřahoval s normálněrozchodnými vozy osazenými rovněž spřáhly Magne-Matic (714). – Jak vlastně tohle řeší v Zababově? Má spřáhla zatím umožňují poze spřažení vozů
  • Komínek kamen nafotit, zjistit podrobnosti, někde na netu jsem to viděl 🙂 – Komínek bude mít až druhý vůz.

You may also like...