Kiplora 1:120

S přesunutím webu na novou adresu prichází po delší pauze malá aktualizace – ukázka protypového modelu kubíkové kiplory v TTf.

Před samotným zahájením práce byla samozřejmě nutná prohlídka skutečných vozů, jejich nafocení a důkladné oměření.

Kiplora na provizorní výsypce ve skanzenu společnosti Barbora v Solvayových lomech.Galerii kiplor si můžete prohlédnout zde…       

Následovala tvorba 3D modelu. Cílem bylo přenést do modelu maximum detailů.
Sestavený prototyp. Stavbou se v tomto článku zabývat nebudu. Snad někdy příště 🙂
Celý model je letovaný – při stavbě je nutné počítat s tím, že některé části jsou opravdu hodně titěrné.

Korba kiplory je samozřejmě sklopná na obě strany.

Po sklopení je nám odhalen podvozek.

Porovnání s mincí 1Kčs. Je to opravdu drobek.

 

Detail podvozku po sundání korby a nástřiku barvou.

Kontrola rozchodu na šupleře. 4,5mm přesně 🙂 Nápravy jsou oboustanně izolované na ocelové osičce. Jejich výroba je ale náročná a výsledek ne zcela ideální. Na vylepšení a zjednodušení kompletace budu ještě muset zapracovat.

Kiplora po nástřiku černou. Takhle nějak by v provozu rozhodně nevypadala. Bude to chtít přidat rez 🙂

Po nástřiku hezky vynikly otvory v kolech. Kolečka mají průměr 3mm.

Vyklopeno. Jemně poprášeno rzí od Agamy.

Pracovně jsem si zrobil jedno kolejové pole – pruty CODE 40 a zápalky. Zde v porovnání s kolejivem od pana Litomyského.

Se štěrkem je to ono.

A vyklopeno.  Galerii modelu si můžete prohlédnout zde…       

V budoucnu bude následovat článek o stavbě nejen tohoto modelu, ale i další články věnované stavbě průmyslových železnic v TT.

You may also like...