Stavba modulu Benešov nad Lipou

 – 11.05.2007 – stavba modulu
 – 29.05.2007 – zatravňování
 – 14.09.2007 – vegetace, budova, prasátko…
 – 03.02.2008 – malý lesní update


Zápisky ze stavby modulu zastávky Benešov nad Lipou. Nebo pro rýpaly: z modulu na motivy této zastávky 🙂
Článek bude vznikat postupně, velké updaty zaberou moc času. Tak pojďme na věc:

Stavbě předcházel výlet a nafocení místa. Výsledek jest ve článku Inspirace – BENEŠOV NAD LIPOU.

m_bnl_001.jpg

Pak přišlo plánování a kompromisování. Rozměry modulu zvoleny 1000x300mm. Tak copak tam všechno namačkáme? Vnější obdélník zobrazuje to, co by se mělo na modul vejít legálně, vnitřní to, co tam dostat chci.

m_bnl_002.jpg

A tady už skica, jak by to shora mohlo vypadat.

m_bnl_003.jpg

Nejvyšším bodem modulu je křížení tratě se silnicí. Na obě strany trať klesá. To ukáže „3D“ skica. Konstrukce modulu je „klasická“: překližka tloušťky 8mm, styrodurové jádro. O detailech se ještě zmíním později.

m_bnl_004.jpg

Jediná budova na modulu – zastávka. Nechci aby byla zdevastovaná jako v současnosti – zasklil jsem okna a k záchodkům přidal dveře. Je to však čirá fikce. Kdyby se našel pamětník zastávky v původním stavu, byl bych vděčen i za mlhavý popis.

m_bnl_005.jpg

Tak a můžeme stavět.

Sestavení kolejových polí – kolejové pruty PECO CODE 60, pražce z balsy. Stavěno podle Zababovského HOe. Drobné kolejivo budu řešit časem. Cu pražce opravdu nejsou potřeba – víc jsem se s nimi nezatěžoval.
Původně jsem zamýšlel přerozchodovat kolejivo od Litomyského, výsledek nebyl vůbec špatný, s řezacím přípravkem to šlo relativně rychle. Ale code 80 přecejen působilo poněkud robustně.

m_bnl_006.jpg

Test polí rozestavěnou Zetkou.

m_bnl_007.jpg

Fotky holé konstrukce modulu se mi někam poděly (jak se to jen mohlo stát?). Proto jenom shrnutí: Kostra – překližka 8mm, styrodurové jádro, drobné nerovnosti – pěnový polystyrén, ubrousky, noviny, a Dřevotmel (je hezky matný). Po zaschnutí patlámapatláma Pattexovodou s najemno přesátou hlínou.
Položeno, částečně zaštěrkováno.

m_bnl_008.jpg

Štěrk Polák, voda s jarem v rozprašovači, stříkačka, jehla, Pattexovoda 1:1.

m_bnl_009.jpg

Přejezd – místo pražců mosazné profily. Ve středu využity pruty Litomyský položené na boku a příslušně zbroušené. Jen to „zaasfaltovat“.

m_bnl_010.jpg

V budoucnu s namořením(?), trochou patiny a přidáním drobného kolejiva to bude ok.

m_bnl_011.jpg

Tady je hezky vidět nerovnost terénu.

m_bnl_012.jpg

A pohled shora – „nástupiště“ je proti skutečnosti sypané skoro po temeno kolejnice. Silnice je doasfalotovaná jenom k přejezdu.

m_bnl_013.jpg

Detail na napůl zaasfaltovaný přejezd. Jako materiál pro silnici mi posloužila modelovací hmota DAS. V papírnictví měli jen oranžovou, ale jak je vidět vůbec to nevadí. Po vytvrdnutí je „napuštěna“ ředěnými pigmenty Agama (černá, bláto).

m_bnl_014.jpg

Na čele modulu jsou kolejnice přiletovány k zabroušeným vrutům. Snad to bude držet.

m_bnl_017.jpg

Při stavbě modulu byla použita i těžká technika. Tatra 148 od pana Pavlase – mimochodem – s trochu času a přidáním pár detailů (zrcátka, zástěrky, SPZ…) se z toho dá udělat pěkný model.

m_bnl_018.jpg

Vymodelovaná budoucí polní cesta (opět modelovací hmota DAS) s fekální V3Skou (taktéž AP-Modely)

m_bnl_019.jpg

A opět pohled shora.
Už se nám to trošičku zelená, silnice doasfaltována, zatím v základní oranžové 🙂 Druhou polovičku silnice jsem nedělal tak precizně, zato jsem ji potom obrousil vibrační bruskou. Sice se tím trochu nasviní, ale funguje to 🙂

m_bnl_020.jpg

Bližší pohled na přejezd s „testovacím“ stromem v pozadí. V tom místě bude časem stát smrk 🙂

m_bnl_021.jpg

Strom – drátěná kostra, Naturex – Polák.

m_bnl_022.jpg

Zatravňování prováděno elektrostaticky. Zatravňovač z televize značky „Satelit“. Časem přidám jeho popis.
Použita statická tráva Polák – různé odstíny, a v mizivém procentu Heki (je divně lesklá). Doplněno Lučním kvítím (Polák). Ale stejně to ještě musí trochu zarůst.

m_bnl_023.jpg

A ještě jednou z nadhledu 🙂

m_bnl_024.jpg

Nahrubo zatravněné plochy. V pozadí hrubá stavba budovy zastávky.

m_bnl_027.jpg

Celkový pohled na modul po další zatravňovací etapě. Už to začíná trošku vypadat jako příroda.

m_bnl_028.jpg

Zarostlý propustek. Foceno (jako i na dalších snímcích) před vysátím nepřilepených stébel. Proto ta poházená tráva.

m_bnl_029.jpg

A ještě jednou v celku.

m_bnl_030.jpg

Budoucí les. Všechno sortiment Polák, něco málo JTT & partners.

m_bnl_031.jpg

A jeden celkový pohled. Pravá polovina po druhé zatravňovací fázi – levá zatravněná jen nahrubo.

m_bnl_032.jpg

Připravené kostry stromů čekají na olistění.

m_bnl_033.jpg

A somozřejmě obvyklá momentka.

m_bnl_034.jpg

A ještě jednou z ptačí perspektivy.

m_bnl_035.jpg

Zhruba rok po zahájení stavby modulu začíná konečně naproti zastávce růst les.

m_bnl_036.jpg

Vegetace v pravo je už docela bujná, kolem budovy je stále jen anglický trávníček. Hezky vyniklo stoupání trati.

m_bnl_037.jpg

I na stavbě budovy se pomalu pracuje. Zde – budova levitující nad povrchem. Na okna jsou použité kartonové lasercuty Fiba. Vřele doporučuji.

m_bnl_038.jpg

I dveře vedoucí do místnosti v zastávce jsou lasercut Fiba. Zde však skryté ve tmě 🙂

m_bnl_039.jpg

Pohled na budovu přes koleje. Veškeré dřevěné obložení na budově je s balsy.

m_bnl_040.jpg

A jeden horopohled. Střecha je již pracovně položena.

m_bnl_041.jpg

Tady je střecha vidět poměrně pěkně. Na stavbu byl použit měděný vlnitý plech K&S. Ten je k dostání u pana Litomyského. Stejně jako zmíněné výrobky Fiba.
Zastávce ještě chybí dveře a vybyvení „sociálního zařízení“, možná nějaký ten okap, přilepení střechy, patina a přilepení k základům.

m_bnl_042.jpg

Bujná vegetace naproti zastávce je převážně z materiálů Polák a částečně JTT & partners. Budova zastávky z tohoto úhlu není moc vidět a v budoucnu nebude za vegatecí vidět vůbec 🙂

m_bnl_043.jpg

I vegetace kolem trati vesele roste.

m_bnl_044.jpg

Rozestavěné prasátko v čele manipulačního vlaku.

m_bnl_045.jpg

Na přejezdu.

m_bnl_046.jpg

Prasátku to sluší. Bohužel se do něj stále nenašel vhodný motor.

m_bnl_048.jpg

Zárodek osobní dopravy. Balm/ú se konečně dočkal alespoň základního nástřiku.

m_bnl_049.jpg

A shora.

m_bnl_051.jpg

Prasátko na přejezdu. Také je zatím jen v základním nástřiku a bez některých detailů. A tím nemyslím funkční pojezd 🙂

m_bnl_052.jpg

Dopravní špička 🙂

m_bnl_053.jpg

Na modul přibylo kolem dvaceti nových smrků.

m_bnl_054.jpg

Tím vznikl cíp lesa který bude pokračovat na dalším modulu…

m_bnl_055.jpg

Vyráběno klasicky – drátěná kostra, proletovat, doplnit větve… a Statdekor Polák

m_bnl_056.jpg

Docela spokojenost, jen by to mohlo jit rychleji od ruky…

m_bnl_057.jpg

Jen za zastávkou zatím nic neroste.

m_bnl_058.jpg

Vegetace stále není dost.

m_bnl_059.jpg

Ale naproti zastávce už je porost kompletní.

m_bnl_060.jpg

Tady by to ale ještě pár stromků sneslo.

m_bnl_061.jpg

A aktuální stav modulu na konec…

Pokračování příště.

You may also like...